Ne trebuie o zi anume sa sarbatorim iubirea?


Toate vitrinele, toate magazinele atit cele din strada cit si cele online sunt invadate de cadouri pentru “EL sau EA”. Maine este Valentine’s Day asa ca totul graviteaza in jurul acestei sarbatori a iubirii. 
   M-a incercat un sentiment de dezgust la ideea ca noi moldovenii am uitat sa fim originali si am inceput sa copiem asemeni unor papagali obiceiurile altora, lasandu-le pe ale noastre sa se prafuiasca in trecut. 
   Si apoi de ce oare pe 14 februarie devenim brusc consienti de cel de langa noi, de ce ne trebuie o zi anume sa sarbatorim iubirea, doar odata pe an merita ea amintita si celebrata?! In aceasta zi toata lumea se iubeste, toata lumea isi ofera inimioare si ciocolata dulce, ursuleti si flori colorate, toti par sa uite de ce a fost ieri, de ce va fi maine, chiar daca au sau nu un partener, toti, brusc, astazi iubesc, isi aduc aminte ca exista un EL sau o EA in gandul sau  sufera ca nui alaturi. “De ce s-a inventat o asemenea zi” se intreaba altii, dar ea este inventia lor propie. 
    Mie nu-mi trebuie o zi anume pentru a-mi arata iubirea, o arat atunci cand o simt, cand am cui sa-i arat ca iubesc, si o fac indiferent de zi sau luna, pentru ca nu am nevoie de o zi anume sa imi aduc aminte ca iubesc sau sa-i arat celuilat ca il iubesc. Nu-mi place ideea de a o face automat intr-o zi, doar pentru ca este o zi in care Cineva a facut-o inaintea noastra atunci.
   Ma intristeaza sa vad cum se dau peste cap unii sa faca din aceasta zi o sarbatoare, este doar o alta zi in care comerciantii au de castigat incasand sume fabuloase din vanzarea unor obiecte pe care multi le cumpara doar pentru ca asa fac altii in jur.
   De ce doar in aceasta zi? cu restul de 364 de zile din an ce facem? maine vom mai tine minte toate cuvintele spuse astazi pe 14 februarie? 
   Daca le-am spus din suflet poate ca da, daca nu sigur vom relua certurile,reprosurile si tachinarile, pentru ca asa suntem noi, ne place sa mai gasim un pretext sa sarbatorim ceva chiar daca nu intelegem exact ce anume. Astazi iubim si maine inselam asteptarile celor dragi in diverse moduri.
Nu sunt impotriva acestei zile, nu zic sa nu ne aratam iubirea, dar nu sunt deacord sa o artam intr-o zi anume si atat, nu agreez ideea de a face ceva ce poate nu simti, un cadou, o declaratie, un gest care apoi cand iti continui viata de maine nu va mai conta. Ma intristeaza modul unora “de a iubi”.
  Asa ca aveti grija ce spuneti pe 14 februarie , dar mai ales cum va purtati in dimineta de dupa si in zilele ce-i urmeaza, pentru ca nu este suficienta o zi sa iti arati iubirea

You Might Also Like

0 comentarii