4X4 pe "Moldoveneste,,

  Suntem în vreme de criza economica, cu toții am început să avem grija pe ce cheltuim banii. In domeniul auto însă, lucrurile stau complet pe dos.
   Republica Moldova, locul preferat al “bogaţilor săraci”
Cel mai bun exemplu este mașina moldoveanului. Nu, nu ati ghicit. Nu este un mijloc de transport, nici măcar o mașinărie pentru a satisface vreo pasiune. Mașina reprezintă potența financiară si un mod grosolan prin care se arată superioritatea lui, a șoferului cu lanț gros, față de ceilalti participanti la trafic, șoferi sau pietoni. Nu asta ar fi neapărat problema, ci prostia de care dau unii.                    
De ce? Nu știu, să fie!
     SUV-ul este si va fi mult timp de acum înainte echivalentul supremației în jungla auto pentru soferul moldovean. Este indiscutabil, este o axioma. Nu trebuie dicutat, este suficient să mă uit pe fereastra, în parcare, pentru a observa că exista cel puțin un Porsche mai scump decât orice apartament din zonă. Si asta e trist, pentru că poate săracul mănâncă acum ceapă si pâine în speranța că o să termine mai repede ratele la Cayenne.
      Nu înțeleg și nu voi intelege niciodată de ce piramida nevoilor este cu susul in jos pentru unii, de ce și-ar sacrifica nevoile de bază pentru o masină mare, în 90% din timp inutilă și care va face o gaură in buget mai mare decat bugetul insuși.
      In general, există o paletă foarte ingustă de modele devenite “clasice”. Le cunoasteți pe toate. Dar dacă nu îti permiți, care mai este rostul? Intr-un oraș aglomerat cum este nu văd rostul hipopotamilor care consumă mult, se parcheaza greu și, în general, in off-road sunt doar niste prințese pe tocuri. Sunt multe modele mai ieftine, mai ușor de intretinut și te vor duce onorabil pe un drum forestier. Dar, din nefericire pentru personajul nostru, nu reprezintă decat o decădere de statut, o umilire față de sine și de propriile standarde. Chiar dacă concediul va avea 2 nopti in loc de 5 și hainele vor fi aceleași câtiva ani la rând. Nu contează. Ce este important este sa moară capra vecinului. Sau măcar să fie mai mică.
    Marketingul si orgoliul își fac foarte bine treaba in continuare. Hipopotamii rămân in continuare campioni la vânzări și, in pofida crizei, acestia vor continua să exploreze asfaltul mult timp de acum încolo. Exista si SUV-uri coupe, probabil că o să existe si cabrio. Aștept cu nerăbdare varianta cu o mini-cafenea in portbagaj, cu ornamente din aur masiv si diamante pe bord.
    Ce este de făcut?
Nimic. Cel putin nu din partea mea. Eu îmi sustin cauza. SUV-urile ar trebui interzise in oraș sau cel puțin in centru. Sau conducătorii acestora să plateasca taxe de trafic si de poluare mari. Uitați-vă la alte orașe europene. In Italia, țara-mama a tuturor supercarurilor , cele mai populare modele sunt cele de oraș. La fel si în Franța, Spania, Elveția sau Austria. Cele mai dezvoltate de obicei. Obesia SUV-urilor in Moldova rămâne, este mai rău decat cea a albanezilor pentru Mercedes. Noi suntem încă inghesuiți inauntrul unui Q7. Cu toții, că doar e loc.
    

You Might Also Like

0 comentarii