Cum ne vedem noi?


  Moldova este un loc binecuvântat de Dumnezeu. Cu câmpii, râuri, păduri. Nu există loc mai frumos, ne spunem cu un orgoliu mărunt. 
  Așa că trăim cu iluzia că suntem geniali dar nu am avut noroc în viață. Am o veste pentru cei care încă mai înoată în iluzia asta. Nu suntem nici pe departe. Vizitați Thailanda măcar o dată în viață, Alpii, Valea Loirei sau Hawaii. Sunt sigur mai mari și mai spectaculoase, oamenii sunt de multe ori mai primitori iar mâncarea mai proaspătă decât în multe restaurante bune de la noi.
 Ne uităm către civilizația occidentală ca la un model de urmat. Am vrea orașe și autostrăzi ca ale lor dar nu am vrea să fim ca americanii sau nemții. Primii sunt obezi și proști, ceilalți plictisitori și bețivi. Nu-i așa? Am vrea companii serioase cu reguli clare, promovare după merite și program de opt ore dar să putem sta pe facebook sau messenger câte 3-4 ore pe zi și să mai tragem câte o bere sau un puișor de somn pe după gard. 
 Cât timp noi înotăm în glodul prostiei politicienilor, ei au terminat de mult toate autostrăzile, aeroporturile și canalizările promise. În campaniile lor electorale se promit lucruri ca scăderi de taxe, mai multe slujbe sau planuri speciale pentru femei singure, educație și tot așa. În realitate, oamenii știu că după ce ai drumuri, spitale, școli și WC în casă nu îți mai rămâne decât să trăiești civilizat. Să fii mai om cu tine și cu ceilalți. 
   În fine, mai om decât suntem noi zilele acestea unii cu alții.

You Might Also Like

0 comentarii