Lumea din ziua de astazi este asemenea unei masini careia i s-a blocat acceleratia la cota cea mai inalta.
Totul se afla intr-o schimbare continua, chiar si caracterul uman, principii care erau de neclintit in acel moment.
Ideia mea este este despre cum am ajuns la etapa in care doar procuram niste iluzii pentru a nu ne departa de restul comunitatii, pentru a nu mai fi diferiti, ca a fi diferit deja nu mai este cool, esti privit cu suspiciune daca te impotrivesti curentului.
Piata iluziilor este destul de diversa, iar totul este o politica de marketing bine structurata, cu studii bine realizate a modului de percepere a potentialului consumator.
Deci vinzatorii sunt asemenea unor pescari care arunca o undita cu momeala in balta, doar ca diferenta fata de niste pescari obisnuiti este faptul ca vinzatorii mai intii au populat balta cu peste si le-au oferit si hrana necesara, tehnica care nu poate sa dea gres, o teoria gen Pavlov.
Consumatorii sunt acei pesti care inoata in directia de varsare a fluviului nu se impotrivesc ajungind direct in locul incare isi doreau vinzatorii.
Unul dintre principiile de baza este ca cumparatorul este regele iar vinzatorul supusul lui, eu sunt de parere ca acum aceasta este total invers. Cumparatorul nu cunoaste sigur ce doreste, ce iar satisface intradevar nevoia aparuta pe moment, inafara de necesitatile fiziologice, chiar si la procurarea unei banale sticle de apa va avea dubii care marca sa aleaga, fiecare promitind ceva diferit dar care la baza are acelasi lucru banal apa, in asa caz omul nu mai procura apa procura imaginea produsului cu care se identifica si el, la un moment dat devenind client fidel, un fel de zombare.
De multe ori in magazine are loc remunerarea angajatilor in dependenta de vinzarile efectuate impulsionind astfel angajatii sa vinda cit mai mult, sa faca efectiv consumatorul sa procure mai mult.
Clientul ajunge in magazin sa procure doar un produs si iese cu trei sau patru produse care completeaza produsul de baza, cheltuile programate de acasa nefiind asemanatoare cu cele dupa iesirea din magazin si doar atunci apare intrebarea ,,dar eu chiar aveam nevoie de produsele date"?
Pe piata apar produse inovatoare care deja incep sa scoata in fata punctele negative ale produselor care noi deja le avem procurate, care nu ne mai apar atit de atragatoare, ne par banale si dorim o schimbare a acestora cu produsele care sunt in trenda, care sunt vazute pe panouri, produse care dorim sa le afisam in sociatate dindune o alta aura, dar efectiv ne mintim pe noi insine cu o iluzie de ceva nou, de evolutie, de faptul ca ne-am putut procura un produs premium care are o multime de functii noi dar la care utilizam aceleasi functii ca la produsul vechi, deci avem doar functii vechi in ambalaj nou.
In prezent multi au inceput sa procure iluzii in rate, rate care se ofera facil doar cu buletinul, tinerii isi scot parintii in magazine pentru a le procura cele mai noi gadgeturi pentru a fi in acelasi trend cu prietenii lor, dar totodata sunt pusi in situatia de a reduce bugetul familiei doar pentru un moft social, si cum materialul primeaza in acest moment am si ajuns in momentul unei rate majore de nesustinere a examenului de maturitate, aparind pe la tv plingind si gasind explicatii, sunind de pe ipnon-ul cea mai noua generatie parintilor sau prietenilor pentru a se plinge.
Am ajuns in momentul in care societatea este o iluzie, cumparam iluzii, vindem iluzii doar suntem cool!!! Enjoy
Totul se afla intr-o schimbare continua, chiar si caracterul uman, principii care erau de neclintit in acel moment.
Ideia mea este este despre cum am ajuns la etapa in care doar procuram niste iluzii pentru a nu ne departa de restul comunitatii, pentru a nu mai fi diferiti, ca a fi diferit deja nu mai este cool, esti privit cu suspiciune daca te impotrivesti curentului.
Piata iluziilor este destul de diversa, iar totul este o politica de marketing bine structurata, cu studii bine realizate a modului de percepere a potentialului consumator.
Deci vinzatorii sunt asemenea unor pescari care arunca o undita cu momeala in balta, doar ca diferenta fata de niste pescari obisnuiti este faptul ca vinzatorii mai intii au populat balta cu peste si le-au oferit si hrana necesara, tehnica care nu poate sa dea gres, o teoria gen Pavlov.
Consumatorii sunt acei pesti care inoata in directia de varsare a fluviului nu se impotrivesc ajungind direct in locul incare isi doreau vinzatorii.
Unul dintre principiile de baza este ca cumparatorul este regele iar vinzatorul supusul lui, eu sunt de parere ca acum aceasta este total invers. Cumparatorul nu cunoaste sigur ce doreste, ce iar satisface intradevar nevoia aparuta pe moment, inafara de necesitatile fiziologice, chiar si la procurarea unei banale sticle de apa va avea dubii care marca sa aleaga, fiecare promitind ceva diferit dar care la baza are acelasi lucru banal apa, in asa caz omul nu mai procura apa procura imaginea produsului cu care se identifica si el, la un moment dat devenind client fidel, un fel de zombare.
De multe ori in magazine are loc remunerarea angajatilor in dependenta de vinzarile efectuate impulsionind astfel angajatii sa vinda cit mai mult, sa faca efectiv consumatorul sa procure mai mult.
Clientul ajunge in magazin sa procure doar un produs si iese cu trei sau patru produse care completeaza produsul de baza, cheltuile programate de acasa nefiind asemanatoare cu cele dupa iesirea din magazin si doar atunci apare intrebarea ,,dar eu chiar aveam nevoie de produsele date"?
Pe piata apar produse inovatoare care deja incep sa scoata in fata punctele negative ale produselor care noi deja le avem procurate, care nu ne mai apar atit de atragatoare, ne par banale si dorim o schimbare a acestora cu produsele care sunt in trenda, care sunt vazute pe panouri, produse care dorim sa le afisam in sociatate dindune o alta aura, dar efectiv ne mintim pe noi insine cu o iluzie de ceva nou, de evolutie, de faptul ca ne-am putut procura un produs premium care are o multime de functii noi dar la care utilizam aceleasi functii ca la produsul vechi, deci avem doar functii vechi in ambalaj nou.
In prezent multi au inceput sa procure iluzii in rate, rate care se ofera facil doar cu buletinul, tinerii isi scot parintii in magazine pentru a le procura cele mai noi gadgeturi pentru a fi in acelasi trend cu prietenii lor, dar totodata sunt pusi in situatia de a reduce bugetul familiei doar pentru un moft social, si cum materialul primeaza in acest moment am si ajuns in momentul unei rate majore de nesustinere a examenului de maturitate, aparind pe la tv plingind si gasind explicatii, sunind de pe ipnon-ul cea mai noua generatie parintilor sau prietenilor pentru a se plinge.
Am ajuns in momentul in care societatea este o iluzie, cumparam iluzii, vindem iluzii doar suntem cool!!! Enjoy
0 comentarii